maandag 14 april 2014

Actie

Over het ontstaan en de ontwikkeling van Waddenpost - 1-12-2013
Het aantal Waddenposters groeit naar 30, 40, 50 en daarna 60, 70 en 80. Ongeveer de helft van alle Waddenposters post ook daadwerkelijk iets over de wadden. De andere Waddenposters blijven op 0 staan. We mailen met het verzoek de persoonlijke pagina in te vullen en de eerste post te plaatsen. Het levert weer een aantal actieve Waddenposters op.
Ik vraag me af waarom je je aanmeldt als je toch niet van plan bent om te gaan posten. Ik hoop echt dat ze alsnog gaan publiceren. Dat help Waddenpost aan een grote diversiteit aan posts en aan meer bezoekers. Immers, om aan de posts te verdienen hebben we meer pageviews nodig. Google laat weten dat we minimaal 1 miljoen pageviews per maand moeten hebben. Zoveel hebben we nog niet, maar het kan wel. De Correspondent, het online journalistieke initiatief, heeft dat aantal in de eerste maanden gehaald. Dat geeft de burger moed.
Het aantal partners groeit flink door en daardoor wordt de naamsbekendheid van Waddenpost groter. We zijn op de goede weg. Een teleurstelling is de afwijzing van Plattelânsprojekten. Er komt geen subsidie uit de provinciale pot die we kunnen gebruiken voor vertaling en marketing. Dat betekent dat we die uit eigen zak moeten gaan betalken. Een dikke tegenvaller. Onsympathiek is dat ik het besluit informeel verneem en formeel nog steeds geen brief van het projectbureau heb mogen ontvangen. Een erg slordige handelswijze, temeer daar we er toch erg veel werk aan hebben gehad.
We laten ons niet ontmoedigen en gaan gestaag door met een groeiende Waddenpost.
In no time staat de teller van het aantal publicaties op 700.
Vanaf de eerste maand hebben we de WP-Actie ingesteld, een soort wedstrijd waarbij de Waddenposters meedingen naar een prijs. De prijs kan gaan naar de mooiste fotoalbum, de actiefste Waddenposter of het meest indrukwekkende verhaal. De vierde WP-Actie loopt tot 31 december 2013.